اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آبرسانی به ۱۵ روستا توسط سفره آب زیرمینی قلعه نو انجام می‌شود

رئیس شورای اسلامی روستای قلعه نو جامکاران شهرستان پیشوا گفت: مهم ترین مزیت این روستا به دلیل قرار داشتن سفره آب زیرزمینی در روستای قلعه نو است که تامین آبرسانی به ۱۵ روستا با تهیه مخزنی توسط شورا و آب روستایی انجام می‌شود.

آبرسانی به ۱۵ روستا توسط سفره آب زیرمینی قلعه نو انجام می‌شود

داود پور جعفری رئیس شورای اسلامی روستای قلعه نو جامکاران شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای تحقق شعار جهش تولید، با وجود سفره آب زیرزمینی شیرین و ۲ چاه عمیق و همچنین بارندگی ها زمینه خوبی برای حمایت از  تولیدکنندگان کشاورزی و دامپروری فراهم شده است.

وی با اشاره جمعیت یک هزار و۵۰۰ نفری این روستا و وجود سه هزار ۳۵۰ خانوار گفت: موضوع اشتغال دراین روستا به روزرسانی و ساماندهی شده و مشاغل دامپروری از شیوه سنتی به صنعتی تغییر کرده است که مهم ترین آنها پرورش بلدرچین کبک مرغ مادر و آموزش میش چند قلوزا است که منجر به سوددهی شده است. 

رییس شورای روستای قلعه نو با بیان اینکه عمده محصولات ارگانیک استان تهران توسط این روستا تامین می شود تصریح کرد: طرح آموزش و ساماندهی مشاغل روستاییان ۲ سال است که در سطح روستاها آغاز شده و با پیشرفت ۵۰ درصدی روبرو بوده است که زمینه مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا را فراهم کرده است زیرا تمام محصولات در روستا تولید شده و فعال شدن روستا در زمینه مختلف موجب بازگشت خانواده ها می شود.

پورجعفری بیان کرد: مساحت روستای قلعه نو ۸۰۰ هکتار است و اهالی روستا به کشت گندم و جو و احداث گلخانه پرورش گیاه آلوئه ورا، گوجه فرنگی درختی، فلفل، خیار درختی، لوبیا و سبزیجات در این روستا می پردازند که برخی محصولات مانند آلوئه ورا صادر و باقی محصولات در میادین میوه تره بار عرضه می شود.

پورجعفری با بیان اینکه بودجه خوبی در راستای طرح های عمرانی زیربنایی فرهنگی به روستاهای شهرستان پیشوا اختصاص یافته است، عنوان کرد: طی مدت سه سال در بحث طرح های زیربنایی گسترش و توسعه روستا در اولویت قرار دارد که تردد اهالی روستا به راحتی انجام شود.

رئیس شورای روستا قلعه نو تاکید کرد: ۲۰ هزار متر آسفالت معابر، هفت هزار متر شبکه تعویض آبرسانی، جدول کشی، تعویض تیر برق، اصلاح شبکه فرسوده برق رسانی و روشنایی معابر روستا ساخت دهیاری از مهم ترین اقدامات است که موجب رضایت مندی مردم روستا شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول